Cool FactsCool News

Alimentele congelate se bucură de un boom în popularitate în rândul tinerelor generații

Un nou studiu realizat în Canada de către „Caddle”, companie ce se ocupă cu analizarea pieței, a descoperit că, de la începutul pandemiei, un număr mai însemnat de consumatori (33%) din generația Z și mileniali au achiziționat o cantitate mai mare de alimente congelate în comparație cu populația generală (26%). De asemenea, și la nivelul consumului de semipreparate congelate s-a remarcat o creștere mai mare în rândul generației Z (24%) și a milenialilor (21%), decât la restul populației (16%).

O creștere asemănătoare s-a înregistrat și la nivelul populației britanice. Conform Federației Britanice a Alimentelor Congelate, anul trecut consumatorii au cheltuit 872 milioane de lire în plus pe produsele congelate, astfel încât aceasta a fost categoria alimentară cu cea mai mare creștere pe piață, după alcool. Iar această creștere li se datorează în special cumpărătorilor din generația Z, care au fost cu 23% mai predispuși să consume alimente congelate.

Cu toate că produsele congelate au început să devină populare chiar înaintea apariției virusului COVID-19, pandemia a dus la o creștere exponențială a anumitor categorii, precum legumele congelate, care, conform „Statistics Canada”, au înregistrat un spor de 129% față de 2019, fructele congelate (cu un spor de 117%) și produsele congelate din cartofi (cu un spor de 60%).

O altă categorie de produse congelate care s-a bucurat de o creștere în popularitate este cea „premium”. Produsele congelate premium le permit consumatorilor un mic răsfăț culinar ocazional, fără a plăti sume exorbitante. În vremea în care restaurantele au fost închise sau funcționarea lor a fost restricționată, multe persoane au înlocuit ieșirile în oraș cu seri speciale în care se răsfățau cu aceste semipreparate „premium”, produse la standardele de calitate ale unui restaurant.

Această creștere nu este însă surprinzătoare, având în vedere că, pe fondul restricțiilor impuse de pandemie și a fricii din rândul populației, oamenii au început să meargă mai rar la cumpărături. Vizitele la supermarket au fost înlocuite într-o anumită măsură de shopping-ul online, iar consumatorilor le este mai ușor să cumpere alimente congelate decât să se confrunte cu problemele care ar putea apărea atunci când livratorul alege produsele.

Mai mult decât atât, deși inițial oamenii au fost constrânși de circumstanțe să își modifice obiceiurile de consum, conform studiului realizat în Marea Britanie, 55% dintre britanicii care au participat la studiu își vor continua obiceiurile nou dobândite și după pandemie.

Confortul, principala motivație a generațiilor tinere
Când cei din generațiile tinere au fost întrebați de ce aleg să consume alimente congelate, motivele cel mai des invocate au fost: „Am nevoie de ceva ce se poate prepara rapid și ușor”(42%) și „Nu îmi place să gătesc” (20%). De asemenea, 8% din cei intervievați au spus că sunt ocupați, iar 8% au răspuns că nu știu ce vor să mănânce.

Printre alte motivații pentru care tinerii aleg mâncarea congelată se află creșterea în popularitate a veganismului și vegetarianismului (ceea ce a determinat sporirea vânzărilor de alternative pe bază de plante pentru carne), faptul că produsele congelate tind să fie mai ieftine decât cele proaspete, dar și dorința de a reduce risipa alimentară.

După ce se ghidează tinerii când cumpără mâncare congelată?
Când consumatorii au fost întrebați care sunt criteriile cele mai importante după care se ghidează atunci când cumpără alimente congelate, gustul și aroma au fost fruntașe (32%), fiind urmate de preț (25%), cât de sănătoase sunt (10%), ingredientele (9%) și brandul (7%).

Cu toate acestea, un studiu recent realizat de „Birds Eye” a constatat că 36% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani consideră că fructele și legumele congelate conțin mai puțini nutrienți decât cele proaspete.

Într-o eră în care milenialii sunt preocupați de alimentele organice și sănătoase, există un efort uriaș de a depăși preconcepția conform căreia produsele congelate sunt extrem de prelucrate și nesănătoase.

Până la ora actuală, există multe studii care au arătat că procesul de congelare conservă nutrienții, deci de ce asociază tinerii alimentele congelate cu o valoare nutrițională scăzută?

Studiul creat recent de Birds Eye sugerează că tinerii le categorizează instantaneu drept fiind nesănătoase din cauza tipurilor de alimente pe care le cumpără. Studiul a concluzionat că 37% dintre tineri achiziționează în fiecare săptămână alimente „de răsfăț”, cum ar fi prăjiturile, înghețata și alte produse ce intră în categoria de „junk food”. Prin urmare, nu este surprinzător că percepția lor despre produsele congelate este nefavorabilă și că vânzările acestora au crescut datorită confortului, nu datorită percepției despre beneficiile pentru sănătate.

Astfel, industria poate fructifica impulsul actual pentru a continua să inspire clienții. Cu siguranță există o mulțime de oportunități de a inova gama de produse congelate, oferind cumpărătorilor alimente delicioase, de înaltă calitate și care să răspundă nevoii de confort. Viitorul arată strălucit pentru produsele congelate.

 

Surse:

https://canadiangrocer.com/what-are-consumers-looking-frozen-foods-report

https://www.birdseye.co.uk/nutrition/all-about-frozen/is-social-media-influencing-our-thoughts-on-frozen-food

https://www.specialityfoodmagazine.com/news/frozen-food-trend-covid-ready-meals

https://www.foodnavigator.com/Article/2021/02/15/Frozen-food-sector-predicts-bright-future-as-young-buyers-flock-to-aisles

https://bfff.co.uk/the-frozen-food-report-2021/